Proszę o opinie znawców tematu.Otóż wyskoczył mi błąd:
8187 - Exhaust Gas Temp Bank 1 Sensor 1 (G235)
P2080 00 [237] - Implausible Signal
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 94053 km
Date: 2000.00.00
Time: 00:00:0
Skasowałem błąd ale po przejechaniu około 500 km ponownie wyskoczył,co ciekawe z takim samym przebiegiem jak za pierwszym razem. Z opisu błędu wynika że jest to: zespół 1 czujnika 1 temperatury spalin (G235) - niezrozumiała wartość sygnału. Na forum wyczytałem,że są trzy czujniki temperatury(1.przed turbosprężarką,2.przed dpf,3.za dpf) i aby je sprawdzić najlepiej porównać ich wskazania na zimnym silniku (powinny być podobne?). U mnie wygląda to tak:
063 Coolant temperature 15 °C
109 Exhaust gas temperature sensor 1 250.9 °C
113 Exhaust gas temperature sensor 3 -3.2 °C
115 Exhaust gas temperature sensor 4 -7.0 °C
Temperatura powietrza była 12 stopni.Wygląda na to że czujnik nr.1 jest uszkodzony bo wartość 250 stopni na zimnym silniku jest nierealna.Po zapaleniu silnika temperatury wzrastają:
063 Coolant temperature 43 °C
109 Exhaust gas temperature sensor 1 312.7 °C
113 Exhaust gas temperature sensor 3 78.2 °C
115 Exhaust gas temperature sensor 4 56.0 °C
Mam wiec pytanie czy ten czujnik faktycznie jest uwalony ,czy też ma taki zakres wskazań ustawiony. Jakie temperatury powinny być na całkowicie rozgrzanym silniku,oraz czym grozi jazda z taki czujnikiem. Będę wdzięczny za wszelkiego rodzaju sugestie.
G235 to czujnik nr 1 - przed turbosprężarką. Wymieniałem u siebie niedawno. DPF nie chciał się wypalać, auto czasem muliło i wpadało w notlauf. Dodatkowo mrugająca ikona świec.
Komentarz