Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2FL] Błąd czujnika temperatury spalin G235 .

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2FL] Błąd czujnika temperatury spalin G235 .

    Prezes52, fajnie by bylo pospac ale nie przy moich dzieciach :roll:

    [ Dodano: Pią 22 Lip, 16 08:35 ]
    Pobudka codzienna bez budzika

  • #2
    [O2FL] Błąd czujnika temperatury spalin G235 .

    Proszę o opinie znawców tematu.Otóż wyskoczył mi błąd:
    8187 - Exhaust Gas Temp Bank 1 Sensor 1 (G235)
    P2080 00 [237] - Implausible Signal
    MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 94053 km
    Date: 2000.00.00
    Time: 00:00:0
    Skasowałem błąd ale po przejechaniu około 500 km ponownie wyskoczył,co ciekawe z takim samym przebiegiem jak za pierwszym razem. Z opisu błędu wynika że jest to: zespół 1 czujnika 1 temperatury spalin (G235) - niezrozumiała wartość sygnału. Na forum wyczytałem,że są trzy czujniki temperatury(1.przed turbosprężarką,2.przed dpf,3.za dpf) i aby je sprawdzić najlepiej porównać ich wskazania na zimnym silniku (powinny być podobne?). U mnie wygląda to tak:
    063 Coolant temperature 15 °C
    109 Exhaust gas temperature sensor 1 250.9 °C
    113 Exhaust gas temperature sensor 3 -3.2 °C
    115 Exhaust gas temperature sensor 4 -7.0 °C
    Temperatura powietrza była 12 stopni.Wygląda na to że czujnik nr.1 jest uszkodzony bo wartość 250 stopni na zimnym silniku jest nierealna.Po zapaleniu silnika temperatury wzrastają:
    063 Coolant temperature 43 °C
    109 Exhaust gas temperature sensor 1 312.7 °C
    113 Exhaust gas temperature sensor 3 78.2 °C
    115 Exhaust gas temperature sensor 4 56.0 °C
    Mam wiec pytanie czy ten czujnik faktycznie jest uwalony ,czy też ma taki zakres wskazań ustawiony. Jakie temperatury powinny być na całkowicie rozgrzanym silniku,oraz czym grozi jazda z taki czujnikiem. Będę wdzięczny za wszelkiego rodzaju sugestie.

    Komentarz


    • #3
      Przy rozgrzanym silniku na obrotach jalowych czujnik przed turbo powinien pokazywac okolice 200* C (u mnie pokazuje 180-190).

      Jazda z uszkodzonym zapewne moze skonczyc sie trybem awaryjnym (zabezpieczenie termiczne) albo/i problemami z regeneracja DPFa.

      Komentarz


      • #4
        G235 to czujnik nr 1 - przed turbosprężarką. Wymieniałem u siebie niedawno. DPF nie chciał się wypalać, auto czasem muliło i wpadało w notlauf. Dodatkowo mrugająca ikona świec.

        Komentarz


        • #5
          Zamówiłem już nowy czujnik. Podłącze go najpierw tylko do kostki, zobaczę czy będzie pokazywał inna temperaturę niż stary czujnik.

          Komentarz

          POWRÓT NA GÓRĘ
          Pracuję...
          X